Kaki Pawagam

Kaki Pawagam

Kaki Wayang Yang Tegar

Breaking

THAMBI FULL MOVIE, SINOPSIS DAN REVIEW

April 27, 2020
 THAMBI FULL MOVIE,  SINOPSIS DAN REVIEW

THAMBI SINOPSIS DAN REVIEW

Sempena PKP ini, pangggung wayang pun tutupkan, Maka admin akana review filem yang telah ditayang di panggung wayang dan jika menarik admin akan kongsi dengan anda. Filem THE GENTLEMAN  telah ditayangkan di panggug wayang pada Februari 2020.

Biasanya sinopsis  admin akan ambil di laman web tertentu sebab filem ini pernah tayang. Cuma admin akan review sahaja filem ini,




Thambi (2019) on IMDb 
REVIEW THAMBI
Pada mulanya apabila admin menonton filem ini ianya agak slow dan membosankan dimana jalan cerita seorang ayah iaitu ahli politik relagh menjumpai anak lelakinya yang telah hilang 15 tahun lalu dan dibawa pulang ke rumahnya. Sebenarnya lelaki tersebut Vicky telah menyamar sebagai Sravanan iaitu anak lelaki ahli politik tersebut  dan bersubahat denagn seorang polis untuk mencuri duit ahli politik tersebut.

Senangkan jalan cerita filem THAMBI tentang menipu sebuah keluarga kaya.Tetapi ia tak semudah itu, dimana Vicky telah beberapa kali cuba dibunuh oleh pihak lain. Siapa nak membunuh Vicky?
Yang ini pun anda akan terperanjat giler orang yang nak bunuh Vicky?

Filem ini akan sampai kemuncaknya apabila masuk intermission dimana rupanya ayah ahli politik tersebut tahu Vicky menyamar sebagai anaknya kerana ia yang megupah polis tu cari pelakon sebagai anaknya.  Kenapa pula?

Admin akan beritahu anda takkan sangka penutupnya? Sebenarnya bukan Vicky yang berlakon tetapi beliau yang dipermainkan.

Filem THAMBI ni gaduh-gaduh biasa sahaja dan tak der meleret tentang cinta cintun.Semua straight to point. Sejak PKP ini admin melihat filem-filem diluar kotak pemikiran. Filem ini diluar kotak pemikiran anda.
Kalau anda tak setuju anda boleh komen pedas kat admin
Tapi mula-mula filem ini agak slow ler, dia cerita tentang kehidupan Vicky di Goa sebagai penipu dan bagaimana Vicky cuba yakinkan mereka ia adalah anak mereka.
Rating admin berikan 9/10.

Kalau nak donlod boleh pergi ke telegram Channnel dan cari tajuk Thambi
https://t.me/FaibersgateChannel


SINOPSIS THAMBI ( dari https://darihatimissmulan.blogspot.com/2020/04/movie-review-thambi-2019.html)

Filem Thambi (2019) mengisahkan tentang Vicky (Karthi) yang merupakan pemandu pelancong di Goa serta merupakan penipu kecil - kecilan. Vicky menipu untuk mendapatkan duit dan duit itu digunakan untuk berjoli sakan dengan kawan - kawannya yang lain. Suatu hari Vicky tidak bernasib baik kerana telah ditangkap polis. Polis tersebut bernama Jeevanand (Ilavarasu) dan dia merupakan polis yang jahat yang sanggup melakukan apa saja, asalkan dapat duit. Jeevanand telah berpakat dengan Vicky untuk buat Vicky menyamar menjadi Saravanan yang merupakan satu - satunya anak lelaki ahli politik terkenal iaitu Gnanamoorthy (Sathyaraj) yang telah hilang selama 15 tahun. Vicky akhirnya berjaya masuk dalam keluarga Gnanamoorthy itu dan kelihatan semua mempercayai dia adalah Saravanan.

Walaubagaimanapun Vicky menghadapi masalah untuk mengambil hati kakak Saravanan iaitu Parvathy (Jyothika) yang kelihatan sukar untuk menerima kehadirannya. Manakala nenek Saravanan yang bisu dan lumpuh itu sudah tahu yang Vicky adalah penyamar dan nenek Saravanan berusaha untuk memberitahu ahli keluarga yang lain mengenai hal itu tapi berjaya dihalang oleh Vicky.
Muncul masalah lain bila kawan Saravanan iaitu Karan (Anson Paul) yang merupakan Inspektor polis mula curiga dan syak yang Vicky bukan Saravanan sebenar. Vicky juga terpaksa melayan kekasih Saravanan ketika remaja dulu yang masih menaruh hati pada Saravanan iaitu Sanjana (Nikhila Vimal) yang kini seorang doktor dan merupakan satu - satunya anak perempuan Sudhakar (Hareesh Peradi) yang merupakan orang kanan pada Gnanamoorthy dalam politik. Dalam hal yang lain Gnanamoorthy sering bertelagah dengan ahli politik yang lain iaitu Manimaaran (Bala) dalam berebut tanah orang asli di kawasan itu. Gnanamoorthy ingin mempertahankan tanah itu dan membiarkan orang asli untuk terus tinggal disitu, berbeza dengan Manimaaran yang ingin membangunkan tanah tersebut menjadi resort.

Manimaaran juga adalah kawan pada Saravanan dan merupakan orang terakhir yang berada dengan Saravanan sebelum Saravanan hilang. Disebabkan hal itu Manimaaran sangat dibenci oleh Gnanamoorthy dan keluarganya. Bagi mereka Manimaaran adalah penyebab Saravanan hilang. Tak lama kemudian polis jahat Jeevanand mula mengugut Vicky. Malah Jeevanand juga turut mengugut Gnanamoorthy dan mahukan duit yang banyak. Rupa - rupanya sebelum ini Gnanamoorthy turut berpakat dengan Jeevanand untuk membuat Vicky menyamar menjadi Saravanan. Sejak dari mula lagi ini adalah idea Gnanamoorthy namun Vicky tidak tahu mengenai hal ini. Vicky makin senang dan berasa selesa berada dalam keluarga itu. Malah Parvathy kakak pada Saravanan juga telah berbaik dengannya. Keikhlasan Parvathy yang sangat mempercayainya membuatkan Vicky berasa bersalah kerana dia bukan Saravanan yang sebenar. Dalam masa yang sama Vicky juga berasa pelik bila ada orang cuba membunuh dirinya kerana menyangka dia adalah Saravanan yang sebenar?. Hal tersebut membuatkan Vicky mula menyiasat sendiri mengenai kehilangan Saravanan dan cuba mengetahui apa sebenarnya yang berlaku pada Saravanan. Vicky akhirnya terkejut mengetahui kebenarannya. Apa sebenarnya yang berlaku??..



THE GENTLEMAN SINOPSIS DAN REVIEW

April 26, 2020
THE GENTLEMAN SINOPSIS DAN REVIEW
THE GENTLEMAN SINOPSIS DAN REVIEW


Sempena PKP ini, pangggung wayang pun tutupkan, Maka admin akana review filem yang telah ditayang di panggung wayang dan jika menarik admin akan kongsi dengan anda. Filem THE GENTLEMAN  telah ditayangkan di panggug wayang pada Februari 2020.

Biasanya sinopsis  admin akan ambil di laman web tertentu sebab filem ini pernah tayang. Cuma admin akan review sahaja filem ini,

The Gentlemen (2019) on IMDb
Review THE GENTLEMAN 
Filem THE GENTLEMAN ini adalah filem yang terbaik admin tonton. Ia melibatkan penjual ganja Micheal Pearson yang hendak menjual bisnis ganjanya sebnayak 400 Juta kepada mamat ni bernama Matthew Pada yang sama meminta pertpongan Dry Eye gangster Cina untuk mengganggu bisnis Micheal agar harga jualannya akan turun. Dry Eye telah menyuruh anak buahnya memberitahi lokasi ladang ganja kepada anak buah Coach yang telah serang ladang tersebut. Tetapi Dry Eye tamak dan mahukan bisnis ini dan membunuh ketuanya dan mengganggu Micheal.

Pada masa yang sama. Micheal telah membantu kawannya meminta beliau mencari anaknya yang hisap dadah. Micheal telah menyuruh orang kuatnya Ray untuk mencari anak kawan Micheal dan secara tak sengaja telah terbunuh anak lelaki mafia Rusia.

Pada masa itu juga Micheal diburu oleh editor suratkhabar iaitu Big Dave yang marah dengan Micheal yang tidak mahu bersalam dengannya.

Penjual Ganja, Pembeli Ganja, Gangster Cina, Gangster Rusia dan Coach (curi ganja) dan editor suratkhabar di gabungkan melalui penceritaan oleh Fletcher iaitu penyiasat persendirian yang diupah oleh Big Dave.

Nampak macam peningkan filem THE GENTLEMAN  ini kan tetapi pengarah menjelaskan satu persatu melalui penceritaan oleh Fletcher kepada Ray anak buah Micheal barulah kita faham perjalanan cerita ini.

Rating filem ini aku berikan 9.8/10 sebab jalan cerita yang padat dan tersusun walaupun banyan pihak terlibat. Filem ini adalah filem gangster yang sebenar dan tak melalut, Pendek kata rileks jer semua gangster dalam filem ini.

Filem ini melihatkan pengalaman orang lama dengan orang baru iaitu Dry Eye yang cuba mencampuri dunia gangster orang lama. Ambil kau kena tembak kat kepala. Admin ingatkan ia akan memainkan peranan penting tapi sekejap jer..ahaks.

Setiap kejayaan lelaki di belakangnhya ialah wanita dan filem ini mengarap hebatnya  wanita dibelakang lelaki. Dimana Micheal adalah suami yang sayangkan isterinya dan walaupun isterinya tahu latar belakang suaminya namun tetap diberi sokongan. Lovely beb!!!

Twist dalam dunia bisnis jenayah yang anda tidak sangka. Admin tak dapat nak baca apakah tindakan seterusnya. Ini yang admin suka kalau menonton sesebuah filem.

Filem ini wajib tonton dan donlod oleh anda. Filem ini filem berat dan kanak-kanak tak suka tonton filem sebegini.

Sinopsis THE GENTLEMAN 
The Gentlemen mengisahkan seorang ekspatriat Mickey Pearson (Matthew McConaughey) yang memiliki serta membangun bisnis mariyuana paling menguntungkan di London. Bisnis itu dibangun ketika Pearson masih muda..

Terlahir dari keluarga miskin di Amerika, ia memenangkan beasiswa ke Universitas Oxford. Di sana, ia mulai menjual mariyuana kepada rekan-rekan mahasiswa kaya. Perlahan, Pearson membangun perusahaan ganja tersebut.


Hingga suatu hari tersiar kabar, Mickey berencana menjual seluruh bisnisnya. Awalnya, ia berencana menjual bisnisnya seharga US$400 juta kepada miliarder Amerika, Matthew Berger (Jeremy Strong), sehingga bisa pensiun dengan damai bersama istrinya, Rosalind (Michelle Dockery).

Kabar tersebut membuat banyak pihak berlomba untuk ingin mendapatkannya, salah satunya gangster China, Lord George (Tom Wu). Ia mengutus Dry Eye (Henry Golding) untuk menawarkan kesepakatan pembelian usaha Pearson. Namun, upaya itu ditolak.

Rencana penjualan bisnis mariyuana Pearson ini pun memicu intrik, siasat, praktik suap, dan pemerasan dari sejumlah pihak muncul.


Anda boleh donlod filem ini di sini : Guna telegram.
https://t.me/moviebluraymalayhardsub2



MAARDANI 2 SINOPSIS DAN REVIEW

April 21, 2020
MAARDANI 2 SINOPSIS DAN REVIEW
Mardaani 2
MAARDANI 2 adalah sequel filem pertama Maardani tentang kisah penyiasatan polis wanita tentang kes bunuh dan rogol wanita oleh seorang psikopat dan juga seorang pembunuh bernama Sunny. Filem ini memang cukup menarik kerana watak jahat Sunny yang bijak serta semangat Rani Mukerji yang membawa watak SP Shivani Shivaji Roy memang terkesan di hati.

Sunny watak penjahat kejam yang merogol dan membunuh wanita telah mendapat hebahan dari media dan SP Shivani Shivaji Roy telah ditugaskan untuk menyiasat kes ini. Pelbagai wanita telah di rogol dan diseksa oleh beliau. Kalau anda menonton filem ini anda akan melihat kekejaman beliau. Memang psiko watak ini.

Tiada super fighter ala Tamil tapi sebuah filem penyiasatan seorang polis biasa sahaja dan bagaimana ia memerangkap Sunny yang yang memendam geram kepada SP Shivani Shivaji yang telah menghinanya ketika wawancara. Lakonan Vishal Jethwa sebagai Sunny memang terbaik  sebagai penjahat berjaya menyusup ke balai polis sebagai penjual air pekak dan bisu dan pada masa yang sama mengutip rancangan SP Shivani Shivaji menangkapnya tanpa diketahui bahawa dia yang menyamar.

Filem MAARDANI 2 ini tidak berjela-jela, straight to the point dimana anda tahu pembunuhnya dan bagaimana ia membunuh serta melihat polis dipermainkan oleh beliau. Geram rasanya melihat heroin ini tak sedar bahawa pembunuh tersebut di depan matanya.

Mardaani 2 (2019) on IMDb 

REVIEW MAARDANI 2 
Filem yang baik dari segi plot perjalanan fielm yang penuh suspen dan tanda tanya. Watak antogonis ini aku berikan markaj penuh kerana memang cukup jahat si Sunny ni yang mempunyai kelebihan menyamar menjadi penjual air dan sami.

Rani Murkeji admin agak terkejut ia boleh membawa watak polis wanita semenjak sequel pertama lagi, Inilah kematangan pelakon India seperti Hitrik Roshan yang berbeza membawa watak Anand dalam filem Super 30 dan Salman Khan. Giliran Rani Murkeji lari dari watak cinta kepada watak polis yang hebat.

Untuk admin berikan 4.8/5 untuk filem Mardaani 2 ini.


SINOPSIS ( dari blog https://www.tentangsinopsis.com/sinopsis-film-mardaani-2)
Kisah berawal di Kota, Rajasthan, seorang psikopat muda, Sunny (Vishal Jethwa) menculik seorang gadis muda Latika melalui tipu daya. Dia sedang berada di pasar malam dan melihat sepasang kekasih bertengkar. Lalu melintasi si pria Dia mengambil ponselnya dan di mobil Sunny menelepon wanita itu dan berkata kalau pemilik ponsel mengalami kecelakaan. Mereka berdua bertemu dan gadis itu minta diantar ke rumah sakit tempat pacarnya kecelakaan. Sunny membawanya, dengan secara brutal Dia menyiksa, dan menganiaya / p3**rk*o**sa gadis itu, dan kemudian membunuhnya.

Keesokan harinya, SP Shivani Shivaji Roy (Rani Mukerji) memeriksa kasus tersebut, dengan alasan bahwa ia telah dibunuh, dan ada memar besar di bagian dalam, serta bagian luar tubuh. Seorang polisi setempat mencurigai kalau pelakunya adalah sang pacar. Akan tetapi SP Shivani tak berpendapat begitu karena Ia tahu ciri-cirinya bahwa pelaku adalah bertangan kidal ketika melihat luka-luka yang ada. Dia juga memeriksanya di ruang otopsi lalu dengan izin kepala polisi membentuk tim barunya sendiri.

Sementara itu Sunny bekerja untuk seorang politisi, Vipul Beniwal(Sunny Hinduja), untuk membunuh lawan-lawannya, dan melalui TV, mengetahui tentang Shivani, yang berjanji akan menemukan pembunuh Latika, gadis itu. Sunny melihat siaran berita televisi itu. Tertantang dengan itu, Sunny bahkan berani menyusup ke kamar rumah SP Shivani Shivaji ketika Dia sedang bertugas dan meninggalkan sebuah pesan kalau Dia ingin menantangnya.

Sunny mempekerjakan Pravin (Vishal Nath), seorang pemuda penjual teh di dekat kantor polisi dan berjanji akan membayarnya 50.000 rupee setiap bulannya. Dia melakukan itu untuk membantu dalam pembunuhan seorang jurnalis.

Sementara Sunny membunuh jurnalis, Pravin membawa istri yang terakhir di mobil ke daerah yang jauh di dekat daerah kumuh, dan mereka berdua mati dalam ledakan bunuh diri oleh Pravin. Dia menggunakan Sari milik SP Shivani Shivaji untuk menggantung jurnalis itu. Sunny menggantikan Pravin sebagai penjual teh, atas nama Bajrang, bisu dan tak bisa bicara. Mereka tak menyadarinya.

Shivani membawa seorang bocah dari daerah kumuh ke kantor polisi, yang juga menjadi saksi ledakan itu. Namun Sunny mendengar pembicaraan itu dan merencanakan sesuatu. Ketika anak kecil itu hendak menjelaskan rincian si pembunuh, perutnya mulai terasa sakit dan dia ingin pergi ke kamar kecil, karena susu beracun yang dibawa oleh Sunny. Sunny, yang sudah berada di kamar mandi, membunuh bocah itu.

Dia membungkus bocah itu dan membuat seolah-lah kabur. Polisi mencari bocah itu. Dia menggantungnya. Sunny memikat media ke arah dirinya sendiri, dan Shivani dengan cepat menunjukkan, bahwa Sunny melakukan ini hanya untuk ketenaran dan kesenangan.

Polisi menemukan mayat gadis lain yang diperkosa dan disiksa oleh Sunny, dan perlahan-lahan, polisi terus menerima amukan dari media dan publik. Kebencian ini meningkat karena kecerobohan polisi ketika seorang gadis, cucu seorang politisi, Govind Sharma, akan dibunuh tetapi akan diselamatkan.

Karena semua ini, Shivani dipecat dari Kota. Namun, karena SP baru akan tiba dalam 2 hari ke depan, Shivani tetap sebagai SP selama 2 hari lagi, dan berusaha untuk menemukan Sunny dalam 2 hari ini.

Suatu malam, Sunny berpura-pura terluka parah oleh orang lain, ia mendapat tumpangan darinya di mobilnya. Ketika dia baru saja akan mencekik lehernya dengan ikat pinggang, Shivani menghentikannya dan mengetahui bahwa penjual teh Bajrang sebenarnya adalah Sunny. SP Shivani Shivaji Roy menghajar Sunny habis-habisan. Tetapi Sunny menusuk dan melukai kakinya, mereka saling kejar-kejaran dan Sunny melompat dari jembatan, Shivani juga ikut melompat namun Dia berhasil kabur.

35 Jam waktu yang tersisa. Shivani memviralkan video tentang wajah Sunny dan esok harinya memviralkan melalui berita di televisi tentang pelaku pembunuhan itu. Sekarang Sunny dalam pengejaran. Dia menutup penampilannya dengan cadar.

Dia melakukan tindakan kejinya lagi, kali ini cucu panditji sebagai korbannya. Seperti cara pertama, mencuri telepon dan menelepon gadis muda itu baha saudaranya kecelakaan. Gadis itu adalah cucu dari Govind Mishra alias Panditji, bosnya yang menyuruh Ia pergi ke luar kota.

Shivani dan polisi lainnya segera bergerak, menyisir segala arah dan kemungkinan tempat untuk menemukan Sunny. Mereka berhasil menyelamatkannya yang diikat dan disembunyikan di sebuah truk dengan terpasang bom waktu. Bom itu meledak namun mereka tepat waktu.

Vinay Jaiswal adalah bos dari Panditi, Sunny menelepon Vinay Jaiswal. Dia ingin sebuah bantuan untuk keluar dari kota sekaligus tugas baru.

20 Jam teringgal sebelum Shivani dipindahkan tugasnya. Shivani masuk acara televisi untuk diwawancarai. Pewawawncara itu terlihat ingin merendahkan derajat wanita. Akan tetapi Shivani dengan tegas menyatakan tentang kesetaraan wanita di depan publik.

6 Jam tersisa, Sunny menelepon Shivani dan menantangnya. Dia ingin mempemalukannya. Mereka sedang bingung siapa target berikutnya. Selanjutnya seorang opsir polisi yang sebelumnya membenci Shivani memberikan info kalau target selanjutnya adalah “Sunanda Chaudhary”, putri dari politisi.

Dia berhasil menculiknnya dan polisi menemukan jejaknya karena Sunny menerebos pemeriksaan polisi. Shivani mengejarnya, namun ternyata Dia hanya seorang umpan yang dibayar Sunny 10.000 rupee. Mereka memeriksa tempat-tempat yang dicurigai sebagai persembunyiannya.

1 jam tersisa. Shivani sibuk menemukan Sunny, dia menemukan rumah yang aneh, di mana tidak ada dekorasi atau lampu besar. Dia masuk untuk diperiksa, dan menemukan bahwa putri pemilik rumah, juga disandera di ruang paling atas, bersama dengan Sunanda, oleh Sunny. Mereka sebelumnya disiksa dengan sabuk olehnya. Ketika Shivani bertanya kepada mereka mengapa mereka membiarkan Sunny melakukan ini, mereka mengatakan bahwa dia akan membunuh putri mereka jika mereka tidak membiarkannya melakukan pekerjaannya.

Shivani masuk dengan pistolnya tetapi Sunny memukulnya dari belakang dengan tongkat hingga Dia pingsan dan terluka parah. Shivani sadar dan Sunny mengancam putri pemilik rumah dengan mengikat sabuk di lehernya. Sunny mengenang tentang masa lalunya ketika Ayahnya menjerat dan membunuh ibunya dengan cara seperti itu hingga masuk penjara. Ktika itu Sunny hanya diam dan tak melakukan apa-apa untuk menolong ibunya.

Sunny menggunakan ayahnya untuk membunuh ibunya. Dia sudah psikopat sejak muda. Bertahun-tahun lalu Sunny memberi tahu ayahnya bahwa ibunya lari dan bersembunyi di teras atas.

Shivani memberi isyarat kepada Sunanda untuk melempar ember-ember cat di dekat Sunny, karena ia adalah pasien penderita asma. Sunny memukul wajah Shivani dengan brutal hingga menodongkan pistol ke kepalanya.

Akhir dan ending cerita film ini ketika Kedua wanita itu, putri pemilik rumah dan Sunanda melempar ember cat itu ke Sunny. Dia kesulitan bernafas dan marah. Shivani berhasil dibebaskan dan giliran Dia memukul Sunny dengan brutal dengan ikat pinggan Dia. Dia menyeretnya ke bawah kerumunan warga dan mempertontonkannya. Sunanda dan putri pemilik rumah juga giliran memukul Dia dengan ikat pinggang itu. Shivani menangis dan film ditutup dengan kata-kata info valid tentang jumlah insiden kekerasan pada wanita yang terjadi di India.

TRAILER