THE GENTLEMAN SINOPSIS DAN REVIEW - Kaki Pawagam

Kaki Wayang Yang Tegar

THE GENTLEMAN SINOPSIS DAN REVIEW

THE GENTLEMAN SINOPSIS DAN REVIEW


Sempena PKP ini, pangggung wayang pun tutupkan, Maka admin akana review filem yang telah ditayang di panggung wayang dan jika menarik admin akan kongsi dengan anda. Filem THE GENTLEMAN  telah ditayangkan di panggug wayang pada Februari 2020.

Biasanya sinopsis  admin akan ambil di laman web tertentu sebab filem ini pernah tayang. Cuma admin akan review sahaja filem ini,

The Gentlemen (2019) on IMDb
Review THE GENTLEMAN 
Filem THE GENTLEMAN ini adalah filem yang terbaik admin tonton. Ia melibatkan penjual ganja Micheal Pearson yang hendak menjual bisnis ganjanya sebnayak 400 Juta kepada mamat ni bernama Matthew Pada yang sama meminta pertpongan Dry Eye gangster Cina untuk mengganggu bisnis Micheal agar harga jualannya akan turun. Dry Eye telah menyuruh anak buahnya memberitahi lokasi ladang ganja kepada anak buah Coach yang telah serang ladang tersebut. Tetapi Dry Eye tamak dan mahukan bisnis ini dan membunuh ketuanya dan mengganggu Micheal.

Pada masa yang sama. Micheal telah membantu kawannya meminta beliau mencari anaknya yang hisap dadah. Micheal telah menyuruh orang kuatnya Ray untuk mencari anak kawan Micheal dan secara tak sengaja telah terbunuh anak lelaki mafia Rusia.

Pada masa itu juga Micheal diburu oleh editor suratkhabar iaitu Big Dave yang marah dengan Micheal yang tidak mahu bersalam dengannya.

Penjual Ganja, Pembeli Ganja, Gangster Cina, Gangster Rusia dan Coach (curi ganja) dan editor suratkhabar di gabungkan melalui penceritaan oleh Fletcher iaitu penyiasat persendirian yang diupah oleh Big Dave.

Nampak macam peningkan filem THE GENTLEMAN  ini kan tetapi pengarah menjelaskan satu persatu melalui penceritaan oleh Fletcher kepada Ray anak buah Micheal barulah kita faham perjalanan cerita ini.

Rating filem ini aku berikan 9.8/10 sebab jalan cerita yang padat dan tersusun walaupun banyan pihak terlibat. Filem ini adalah filem gangster yang sebenar dan tak melalut, Pendek kata rileks jer semua gangster dalam filem ini.

Filem ini melihatkan pengalaman orang lama dengan orang baru iaitu Dry Eye yang cuba mencampuri dunia gangster orang lama. Ambil kau kena tembak kat kepala. Admin ingatkan ia akan memainkan peranan penting tapi sekejap jer..ahaks.

Setiap kejayaan lelaki di belakangnhya ialah wanita dan filem ini mengarap hebatnya  wanita dibelakang lelaki. Dimana Micheal adalah suami yang sayangkan isterinya dan walaupun isterinya tahu latar belakang suaminya namun tetap diberi sokongan. Lovely beb!!!

Twist dalam dunia bisnis jenayah yang anda tidak sangka. Admin tak dapat nak baca apakah tindakan seterusnya. Ini yang admin suka kalau menonton sesebuah filem.

Filem ini wajib tonton dan donlod oleh anda. Filem ini filem berat dan kanak-kanak tak suka tonton filem sebegini.

Sinopsis THE GENTLEMAN 
The Gentlemen mengisahkan seorang ekspatriat Mickey Pearson (Matthew McConaughey) yang memiliki serta membangun bisnis mariyuana paling menguntungkan di London. Bisnis itu dibangun ketika Pearson masih muda..

Terlahir dari keluarga miskin di Amerika, ia memenangkan beasiswa ke Universitas Oxford. Di sana, ia mulai menjual mariyuana kepada rekan-rekan mahasiswa kaya. Perlahan, Pearson membangun perusahaan ganja tersebut.


Hingga suatu hari tersiar kabar, Mickey berencana menjual seluruh bisnisnya. Awalnya, ia berencana menjual bisnisnya seharga US$400 juta kepada miliarder Amerika, Matthew Berger (Jeremy Strong), sehingga bisa pensiun dengan damai bersama istrinya, Rosalind (Michelle Dockery).

Kabar tersebut membuat banyak pihak berlomba untuk ingin mendapatkannya, salah satunya gangster China, Lord George (Tom Wu). Ia mengutus Dry Eye (Henry Golding) untuk menawarkan kesepakatan pembelian usaha Pearson. Namun, upaya itu ditolak.

Rencana penjualan bisnis mariyuana Pearson ini pun memicu intrik, siasat, praktik suap, dan pemerasan dari sejumlah pihak muncul.


Anda boleh donlod filem ini di sini : Guna telegram.
https://t.me/moviebluraymalayhardsub2