The Mummy - Kaki Pawagam

Kaki Wayang Yang Tegar

The Mummy


The Mummy 2017

Kaki Wayang kali ini menonton filem terbaru lakonan Tom Cruise iaitu The Mummy. Rasanya dah banyak siri filem Mummy yang dimainkan di lakon layar hingga tak terhitung banyaknya.

Dan untuk filem The Mummy ini keluaran 2017, aku merasakan kepayahan si produser untuk membuat filem ini. Dan agakan aku  memang berjaya, filem ini tidak sehebat yang aku jangkakan. Rating untuk filem in aku berikan 4/5 sahaja.

Untuk permulaan memang nampak gah dengan keranda Mummy yang melampau designnya. Selepas itu segala-galanya agak hambar. Ketakutan yang biasa kalau kita menonton filem Mummy ini..

Melihat hero yang disumpah oleh Mummy dan azabnya di kejar oleh  Mummy Ahmanet untuk dijadikan korban menghidupkan Dewa Set memang agak mencabar. Tapi tak sangat mencabar...dengan budget lebih USD100 Juta memang okey ler..

Di tambah ujudnya satu organisasi rahsia yang tugasnya untuk menghapuska raksasa di dunia ini.
Itulah sedikit sebanyak cerita The Mummy ini.

Malas aku nak terangkan dengan detailed sebab cerita dan aksinya boleh tahan. The Mummy best hanya kerana Tom Cruise, kalau dia tak der takbest kot..

Jom baca sinopsisnya:

Nick Morton is a soldier of fortune who plunders ancient sites for timeless artifacts and sells them to the highest bidder. When Nick and his partner come under attack in the Middle East, the ensuing battle accidentally unearths Ahmanet, a betrayed Egyptian princess who was entombed under the desert for thousands of years. With her powers constantly evolving, Morton must now stop the resurrected monster as she embarks on a furious rampage through the streets of London.

Release date: June 9, 2017 (USA)
Director: Alex Kurtzman
Budget: 125 million USD