DARBAR 2020 REVIEW DAN SINOPSIS - Kaki Pawagam

Kaki Wayang Yang Tegar

DARBAR 2020 REVIEW DAN SINOPSIS


FULL MOVIE DARBAR 2020


SINOPSIS
Filem aksi thriller arahan A. R. Murugadoss ini menampilkan Rajinikanth sebagai seorang anggota polis bernama Aaditya. Dia telah dihantar ke Mumbai untuk membaik pulih keadaan kerana kerajaan pusat menganggap undang-undang di bandar itu berada di luar kawalan. Pada masa yang sama, dia juga perlu hapuskan kerja-kerja haram yang dijalankan oleh seorang hartawan.

Bahasa: Tamil
Sarikata: Inggeris
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 9 Januari 2020
Genre: Aksi / Komedi / Romantik
Durasi: 2 Jam 39 Minit
Pengedar: Lotus Five Star
Pelakon: Rajinikanth, Nayanthara, Sunil Shetty, Nivetha Thomas, Yogi Babu
Pengarah: A. R. Murugadoss
Format: 2D, 2D ATMOS

REVIEW
Rating yang aku berikan ialah 4.8/5. Filem yang menarik serta gaya super star Rajnikanth memang best. Filem tamil semua tahu gaya berlawan dia memang tak logik tapi apa kita peduli. Kita nak lihat super star beraksi tanpa kekok dengan gaya yang tersendiri.

Filem ini adalah filem tipikal tentang pegawai polis yang bertindak dengan ganas memburu penjenayah setelah kematian anak perempuannya. Biasa kita lihat dalam filem Tamil.

Semuanya berkisar tentang Aaditya yang telah ditugaskan sebagai Pesuruhjaya Polis Mumbai dalam  menangani pengedaran dadah dan pemerdagangan manusia hingga menyebabakan anak salah seorang penjenayah ditangkap oleh Aaditya. Maka bermulalah rentetan dan plot filem ini.





WATCH FULL MOVIE DARBAR