Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald - Kaki Pawagam

Kaki Wayang Yang Tegar

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Seperti yang sudah kamu baca sebelumnya, film ini akan mengungkapkan hal yang lebih dalam tentang Gellert Grindelwald (Johnny Depp). Karakter jahat dengan rambut putihnya yang sudah muncul di film pertama Fantastic Beast.

Jika kamu mengikuti cerita yang pertama, Gellert Grindelwald sudah berhasil dilumpuhkan dengan susah payah oleh Newt Scamander (Eddie Redmayne). Namun, ketika dalam masa tahanan Grindelwald berhasil melarikan diri dan bersiap membuat kekacauan yang mengerikan.

Salah satunya adalah mengacaukan kehidupan muggle (manusia non-sihir). Belum habis cerita tentang bagaimana mengalahkan Gellert Grindelwald, Fantastic Beast akan menawarkan sejumlah cerita-cerita menarik laginnya.

Rating filem ini aku berikan 4.5/5 kerana kekalutan serta jalan cerita yang penuh misteri.

Aku tahu ada yang dah tengok filem agak sukar memahami jalan cerita ni. Apa yang aku boleh katakan anda wajib kena tengok filem Fantastic Beasts episod pertama. Baru anda kenal siapa Jacob, Quinee dan teman wanita Newt iaitu Tina yang kini telah menjadi Auror.
Dan bagaimana Grindelwald ditangkap pada episod pertama.

Kalau anda tak tengok episod 1. Jangan tengok filem Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald ini.

Kedua ialah anda kena ketahui jalan cerita Harry Porter kesemua episod. Baru anda faham lebih detailed. Sebagai contoh, ujudnya nama Nagini dalam filem Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald yang menjadi kekasih Credence. Jika anda tengok Harry Porter, Nagini ialah ular kesayangan Voldermont. Ingat tak?

Aku rasa filem sequel Fantastic Beasts ini ialah sejarah bagaimana Albus Dumbledore menjadi penyihir terkuat serta keturunan Voldemort.

Filem Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald terbaik utk peminat J.K Rowling ler.